Gast in het retreat & terug naar backpacker - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Fuuk Scheer - WaarBenJij.nu Gast in het retreat & terug naar backpacker - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Fuuk Scheer - WaarBenJij.nu

Gast in het retreat & terug naar backpacker

Blijf op de hoogte en volg Fuuk

19 April 2013 | Australië, Byron Bay

Heee,

Afgelopen week heb ik mee mogen doen als gast in het retreat in Cabarita Beach, en ik heb echt een topweek gehad. Zondag begon het met de verwachte 'health assessment'; ik kwam er redelijk goed vanaf (zeker als je het vergelijkt met de gemiddelde bezoeker daar), op het jammere (lees: genante) feit na dat ik me niet een keer kon opdrukken vanaf mijn tenen.. Maar goed, dat zorgde weer voor een nieuw doel waar ik me op kon richten tijdens de week. Nick, de personal trainer, beloofde dat hij met me zou gaan trainen om wat oefeningen te laten zien die ik kon doen om mijn armzalige armsterkte te verbeteren, en daar heeft hij zich ook aan gehouden. Afgelopen woensdag met de tot dan toe succesvol vermeden gewichten aan de gang gegaan, en mijn armen doen nu nog steeds zoveel pijn dat ik verwacht binnenkort minstens 50 push ups te kunnen doen.

De rest van de week was heel leuk! Ik had eigenlijk verwacht dat het niet heel anders zou zijn om als gast rond te lopen, maar dat was het wel. Ten eerste hoefde ik niet steeds als eerst op te staan na het eten om de borden weg te halen en met de afwas aan de slag te gaan, ten tweede hoefde ik niet langer om half 6 mijn bed uit, maar om 5 voor half 7 (half 7 begonnen ze met het programma), en ten derde mocht ik nu ook meedoen met het middagprogramma: de behandelingen in de spa. Heeeeerlijke gezichtsbehandeling gehad & zweedse massage. Echt, als ik later ooit rijk mocht zijn, weet ik waar ik mijn geld uit aan ga geven. Oooh, en nog wat: ik heb voor het eerst gesurfd. Drama natuurlijk, iedereen die me een beetje kent weet dat ik de coordinatie van een dronken wombat heb, maar het was wel heel leuk. Met een board zo groot dat het voor een boot door kon gaan & kleine golven was het bijna te doen, en volgende week gaat iedereen van het retreat weer naar het strand in Byron (daar waren we deze week) dus ik denk dat ik weet waar ik toevallig om half 10 ga zijn aanstaande donderdagochtend:) verder lessen gehad in meditatie, yoga, pilates en aqua arobics, en elke dag een rek- en strek uur, dus inmiddels voel ik spieren waarvan ik niet eens wist dat ik ze had.

Vandaag, vrijdag de 19e, zat mijn week erop, en ik voel me oprecht goed & gezond. Het eten, de activiteiten en het relaxen; het helpt echt. Helaas pindakaas zal dat effect over een paar uur wel weer voorbij zijn aangezien ik zojuist in Byron Bay ben afgezet door Sandra en ik nu weer terug ben in het backpackersleven. Weer betaald voor de overnachting, en ga straks op zoek naar voedsel voor een betaalbare prijs, wat hoogstwaarschijnlijk kant-en-klare noodles zullen zijn (en heb ook alweer mijn eerste suikersnack achter de kiezen, iemand in mijn kamer had cheesecake gekocht en wilde die dolgraag met me delen dus tsja.. ik had geen keus) en mijn conditie zal ook wel weer dalen. Maaaaaaaar, romy komt over precies een week en daar kijk ik heel erg naar uit:) samen een paar weken reizen, om mijn bijna 9 maanden lange trip super leuk af te sluiten.

Lieeeefs,
Fuuk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fuuk

Actief sinds 17 Aug. 2012
Verslag gelezen: 315
Totaal aantal bezoekers 17116

Voorgaande reizen:

17 Augustus 2015 - 02 Februari 2016

ITB Bandung

30 Augustus 2012 - 05 Maart 2013

Een halfjaar reizen

Landen bezocht: